Bu Blogda Ara

12 Haziran 2014 Perşembe

FIRINDA PATLICAN MUSAKKA






Fırında Patlıcan Musakka'nın Malzeme Listesi;


1- 1 kg. bostan patlıcanı
2- 3-4 adet çarliston biber
3- 2 adet kapri biber
4- 2 adet yeşi biber (acı)
5- 300 gr kadar kıyma
6- Yeterince Zeytinyağı
7- 5-6 adet sulu yumuşak domates
8- 2 adet orta boy soğan
9- Tuz



Fırında Patlıcan Musakka'nın Yapılışı;

Oldum olası esnaf lokantalarında yapılan Patlıcan Musakka'ya bayılırım...
Başka hiç bir yerde de bu kadar güzel olmaz, bu defa kafaya koydum fırında
ve kızartarak yapacaktım ama kızartmayı fazla yemek istemiyoruz bunun için
ona da formüller aramaya başladım... 

Hem aynı lezzeti verecek hem de sağlıklı olacaktı...

Patlıcanları alacalı soyduktan sonra tuzlu suda uzunca bir süre beklettim, 
ne kadar uzun süre tuzlu suda beklerse kızarınca o kadar yağ çekmesi azalacaktı..

Patlıcanlar tuzlu suda beklerken ben de kıymalı harcını hazırladım...
Yemeklik doğradığımız soğanları zeytinyağında çok az döndürdükten sonra kıymayı
içine katarak karıştırmaya devam ediyoruz, kavurma noktasına kadar gelmesini bekliyoruz
ve içine ufak ufak doğradığımız biberleri katıp döndürüyoruz... daha sonra rende
yaptığımız 3 adet domatesi ve tuzunu içine katarak pişiriyoruz... suyunu çekince altını
söndürüyoruz ve soğumaya bırakıyoruz...

Bu arada tavaya az miktarda zeytinyağı koyup iyice kızmasını sağladıktan sonra, tuzlu
sudan çıkarttığımız patlıcanları iyice sıkarak suyunu akıttıktan sonra, temiz bir mutfak
havlusuyla kuruluyoruz ve tavadaki zeytinyağının içinde iki tarafını çok az şekilde 
kızartıyoruz... Fazla kızartmadım ki; kızartma tadı hem olsun hem de fazla yağ çekmesin...
Her defasında tavaya yeni yağ koyarak 3-4 kere de patlıcanları az olarak kızartıyoruz...
Pişireceğimiz fırın tepsisine patlıcanları yayıyoruz ve üzerine kavurduğumuz kıymayı
eşit bir şekilde dağıtıyoruz... Tekrardan üç adet kadar domatesi rendeleyip üzerine
gezdiriyoruz... Kenarından biraz sıcak su salıyoruz en üstünü de domates ve biber ile
süsledikten sonra üzerini folyo ile kapatıp orta derecedeki fırında 50 dakika pişiriyoruz.
Daha sonra üzerindeki folyoyu alıp bir on dakika kadar da üzerinin kızarmasını sağladıktan
sonra fırından çıkarıyoruz...

Ve sıcak sıcak servis yapıyoruz... Yanında pilav ve cacık ile inanılmaz bir ziyafet benim
için, ailece sevdiğimiz bu lezzeti ilk defa esnaf lokantasına gitmeden evde yapmanın 
keyfini çıkartıyoruz...

Afiyet olsun, Sevgi ile...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder