Bu Blogda Ara

18 Nisan 2014 Cuma

İSTANBUL USULÜ PİRİNÇLİ ENGİNAR






İstanbul Usulü Pirinçli Enginar'ın Malzeme Listesi;


1- 6 adet orta boy enginar
2- 1 adet orta boy soğan
3- 1 çay bardağı pirinç
4- Zeytinyağı
5- 4 adet kesme şeker
6- Tuz
7- 1 demet dereotu


İstanbul Usulü Pirinçli Enginar'ın Yapılışı;


Enginarları ya yapraklarından ayrılmış temiz halde alıyoruz.. ya da ayıklamayı
becerebiliyorsak evde kendimiz ayıklıyoruz ve limonlu suda bekletiyoruz...

Soğanı yemeklikten biraz daha ufak doğruyoruz ve yayvan bir tencereye koyarak
zeytinyağı ile birlikte rengi saydamlaşıncaya kadar kavuruyoruz...

Bu arada enginarları da bütün halde tencereye atarak soğanın içinde arkalı
önlü biraz döndürerek hafif kavurma işlemi yapıyoruz... Daha sonra çanakları
yukarıya gelecek şekilde tencerenin içine diziyoruz ve yıkayarak iyice 
nişastasından arındırdığımız pirinçleri enginarların üzerine pay ediyoruz.

Enginarlar suyun içinde kalacak şekilde sıcak su ilave ediyoruz. Şekerini ve
tuzunu koyup ağzını kapatıp, kısık ateşte pişiriyoruz... Pirinçler suya fazla
değmeyeceği için buharda pişeceğinden kısık ateşte ve tencerenin ağzının hiç
açmadan pişirmekte fayda vardır. Bu yüzden cam kapaklı bir tencere kullanmanızı
öneririm ki tencerenin içini görebilesiniz...

Suyunu çekip yağına kalan enginarların üzerine ince ince doğradığımız 
dereotunu serpip tencerenin kapağını bir müddet daha kapalı tutuyoruz ki;
dereotunun kokusu enginarlara sinsin...

Ilınınca servis tabağına alıyoruz... arzuya göre üzerine dereotu ilave
edebiliriz... tencereye dağılmış olan pirinç var ise onları da enginarların
üzerine ilave edip ılık veya soğuk olarak servis yapıyoruz... Yanına
limon dilimleri koymayı ihmal etmiyoruz... İsteyen limon ekebilir...


Bu da benim Anneannemin tarifidir... Benim evime geldiğinde anneannemin
bana ilk pişirdiği yemektir ve ben bunu o zaman öğrenmiştim... Bugün size
hem anneannemden hem de Babaanemden iki tarif verdim... İki ayrı kültürün
insanı olduklarından ben de hem doğu, hem batı arasında kaldığım için mümkün
olduğunca sizlere onlardan gördüğüm tarifleri birebir vermeye gayret
ediyorum...

Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder