Bu Blogda Ara

12 Haziran 2014 Perşembe

CEVİZ REÇELİ






Ceviz Reçeli'nin Malzeme Listesi;

1- 50 adet ham ceviz
2- 5 Su bardağı toz şeker
3- 2 Su bardağı su
4- Yarım Limon suyu yada birkaç adet limon tuzu
5- 9-10 adet karanfil

Kireç Kaymağı için Malzeme;

6- 1 Su Bardağı Sönmemiş Kireç
7- 4-5 litre su



Ceviz Reçeli'nin Yapılışı;



Ham cevizden yapılan bu reçel için cevizin ağaçtan toplanma zamanı çok önemli,
cevizler zeytinden büyük, erik olma boyunda iken toplanırsa daha güzel oluyor...
Genelde Mayıs Sonu ve Haziran ortasına kadar toplanması gerekiyor... Bunu anlamak
için de cevize kürdan batırdığımızda zorlanmadan giriyorsa ceviz reçel yapmaya hazır
demektir... Ben ilk defa Ceviz reçelini bu sene yaptım... ve de çok başarılı oldum
sonra bu kadar uğraşmalı bir işi neden az olarak yaptım diye de üzüldüm... Ama bu
bir deneme senesiydi nasipse seneye daha fazlasını yapmak niyetindeyim...

Komşumun bahçesinden topladığım 50 adet ham cevizin (toplarken ve üzerini soyarken 
mutlaka eldiven takmak gerekiyor) üzerlerini çok ince bir şekilde soydum... Bunun
için salatalık soyacağını kullandım...

İçi su dolu bir kaba koydum ve ilk üç gün neredeyse günde sekiz dokuz kez suyunu 
değiştirdim, daha sonraki günlerde sabah ve akşam olmak üzere günde iki kez suyunu
değiştirdim... Toplamda tam on gün suda bekledi.... Siyah suyunu süzdükçe tekrardan
siyah su saldı.. Hatta son günlerde cevizin yağı da suya çıkmaya ve suyun üzeri 
yağlanmaya başladı...


Onuncu gün kireci çelik bir tencereye koyduktan sonra üzerine suyu ilave ettim ve
bir gece ağzı kapalı bir şekilde dinlendirdim... Sabahleyin kirecin suyunu altındaki
kirecin kalkmasını önleyecek şekilde yavaşça başka bir tencereye süzdüm... Ve
yıkadığım cevizlerimi kireç kaymağı dediğimiz (kireçli suda) beş saat kadar
beklettim... Bu arada sanki günlerdir o kadar kara su salan o cevizler değilmiş
gibi inanılması güç daha da bir kara su salgıladılar... 

Beşinci saatin sonunda suyunu döktüm ve cevizleri iyice yıkadım... üzerini örtecek
kadar su koydum.... iyice haşladım suyunu döktüm.... tekrardan soğuk su koydum
yeniden haşladım ve bu işlemi dört kez tekrar ettim... cevizlerin elime aldığında
içlerinin yumuşadığını gördüğümde bir kürdan yardımı ile her birinin üzerlerine 
sekiz on delik açtım ve tekrardan soğuk su koyarak beşinci kez haşladım... suyunu
süzdüm soğuk sudan geçirdim... ve her birinin içindeki suyun süzülmesini bekledim...
bu arada cevizleri avucumun içinde yavaşca sıkarak (dağılabilirler) içlerindeki
suyun iyice boşalmasını sağladım...

Diğer taraftan 5 su bardağı toz şekerin üzerine 2 su bardağı su koyarak kaynatıp
koyu bir şerbet olmasını bekledim... cevizleri ve karanfilleri içine atarak uzunca 
bir süre kaynattım reçel kıvamına gelinceye kadar pişirdim sonra limon tuzunu 
kattım (arzuya göre limon suyu) 3-5 dakika daha kaynattım...

Soğuduktan sonra kavanozlara doldurdum... Bu arada bahçe sahibinin hakkını da
ayırdım...

İmkanınız varsa evinizde yapın derim... uğraşmalı ama bir o kadar da lezzetli...
Şimdi Kahveye gelen misafirlerime kahvenin yanında lokum niyetine ikram etmeyi
düşünüyorum...

Afiyet olsun, yarasın.... 

Bu arada cevizin faydalarını da unutmamak gerekir, ben söylemeyeceğim bu defa 
zaten biliyorsunuz...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder