Bu Blogda Ara

23 Haziran 2014 Pazartesi

KIRMIZI ERİK MARMELATI






Kırmızı Erik Marmelatı'nın Malzeme Listesi;


1- 2 kg. Kırmızı Erik
2- 2 kg. Toz şeker
3- Yarım Limon suyu veya biraz limon tuzu




Kırmızı Erik Marmelatı'nın Yapılışı;



Ben bahçemden topladığım kırmızı erikler ile yaptığım için tahmini iki
kilo civarındaydı... Çekirdeklerini ayırdıktan sonra 2 su bardağı kadar 
üzerine şeker koyarak kaynattım yumuşayınca altını söndürüp soğumaya
bıraktım...

Soğuyan erikleri robottan geçirdim... kabuklarını ayırmadım iyice içinde
parçalanarak renk vermesini sağladım...

Daha sonra şekerin geri kalanını üzerine ilave edip tekrardan kaynattım...
Kaynayan reçelin altını iyice kısıp çok yavaş bir şekilde ağır ateşte
pişmesini bekledim...

İnmesine yakın limon suyunu ilave ettim... biraz daha kaynattım...

İyice koyulaşıp kıvam alınca altını kapattım ve soğumaya bıraktım...
Bir gece dinlendikten sonra kavanozlara bölerek kaldırdım...
Ancak uzun süre kaynaması sürülebilir bir kıvama gelmesini sağladı...

Mayhoş tadı sevenler için çok güzel bir marmelat olduğunu söyleyebilirim...

Bu mevsimde yapabileceğimiz kadar çok reçel, marmelat yapıp kışa
saklamalıyız... Yazın güneşini, sıcağını, sağlığını kışın da evimizde,
yüreğimizde, soframızda hissedebilmenin en güzel yolu...

Sevgilerimle, afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder