Bu Blogda Ara

21 Şubat 2014 Cuma

KAKAOLU AZ (YARIM) KEK






Kakaolu Az (Yarım) Kek'in Malzeme Listesi;


1- 1 Su bardağı elenmiş un
2- 1 adet yumurta
3- 3 yemek kaşığı kakao
4- 1 yemek kaşığı hindistan cevizi
5- 7 yemek kaşığı toz şeker
6- Yarım paket kabartma tozu
7- 1 çay bardağı sıvı yağ
8- 1,5 çay bardağı süt



Kakaolu Az (Yarım) Kek'in Yapılışı;


Çocuklar keki seviyor ancak ilk günden sonra ikinci gün kek
yenilmez ise kalıyor... ve çok zaman da bayatlıyor...

Nasıl değerlendireceğim diye çareler arıyorum... onun için malzemeyi
kısarak azaltmanın yolunu aradım... malzemeden kısmadım ama ölçüyü
azalttım hatta çok daha da güzel oldu diyebilirim... içi daha çabuk
pişti... fırından daha çabuk çıkarttım ve daha da çabuk tükendi...

Birde bahçemin ilk gülleriyle süsledim... resmini öyle çektim...
ondan mıdır, nedir... baharın ilk gülleriyle bir o kadar da çabuk bitti...

Keke gelince her kek gibi hepsini karıştırıp, bir iyice çırptım...
yağladığım kek kalıbına döktüm... 170 derece sıcaklıktaki fırında
25 dakika pişirdim... sonra çıkarttım üzerine biraz hindistan cevizi
ektim... ve çocuklar daha ılıkken bitirdiler...

İsraf haramdır ilkesinden hareketle... az miktarda yapacağımız her türlü
yemek, kek, pasta ve börek hem kesemize, hem emeğimize, hem de midemize
yarar sağlayacaktır...

Sevgiliyle, sevgi ile kalın...




1 yorum: