Bu Blogda Ara

23 Şubat 2014 Pazar

MUĞLA'NIN KABAK KÖFTESİ




Muğla'nın Kabak Köftesi'nin malzeme listesi;

1- 2 kg. Tatlı Kabağı
2- 1,5 su bardağı un
3- 3 yumurta
4- Yarım demet maydanoz
5- Yarım demet taze soğan
6- 2-3 adet yeşil biber
7- Tuz
8- Kızartmak için sıvı yağ


Servis için Üzerine;

9- 1 kase torba yoğurdu
10- 2 diş sarımsak


Muğla'nın Kabak Köftesi'nin Yapılışı;

Muğla'nın Kabak Köftesi'nin en büyük özelliği bizim tatlı yaptığımız
kabaktan mücver benzeri yağda kaşık kaşık kızarttıkları bir köfte
olmasıdır. Ancak kabak köftesinin içine fazla yeşillik koymuyorlar, 
un ve yumurta miktarı daha fazla oluyor ve baharat hiç yok...

Ancak ben içine koyduğum yeşillik miktarını arttırıp, biraz daha
unu ve yumurtayı azalttım...

Pazardan kabuklu olarak aldığım iki kilo tatlı kabağını önce kabuklarını
soyup ayıkladıktan sonra rendelemek zor geldiği için ufak parçalara 
ayırıp mutfak robotunun içinde parçaladım... 

Daha sonra yeşillikleri ince ince doğradım, onları robota atmadım
çünkü dişe gelmeleri gerekiyordu... 

Tuzunu,ununu ve yumurtaları kabak ve yeşilliklerle karıştırıp, bir güzel
elimle yoğurdum...

Tavaya yağı koyup, iyice kızdırdıktan sonra kaşık kaşık yağa koyup
kızarttım... 

Yağdan çıkarttığım kabak köftelerini kağıt havlunun üzerine çıkartıp fazla
yağını çektirdikten sonra, servis tabağına dizip sarımsaklı yoğurt
ve Muğlada yediğim gibi yanında taze sarımsak ile de servis yaptım...

Kıştan bahara geçişin müjdecisi gibi geldi bana sanki bu köfte...
kızartma olmasının dışında mükemmel bir lezzet... Kızartmanın ağırlığını
da üstüne servis yaparken koyduğumuz sarımsaklı yoğurt ile alıyoruz...

Yapılması kolay, sunumu zevkli, çerez gibi çabuk tüketilen bir köfte...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder