Bu Blogda Ara

25 Aralık 2014 Perşembe

NAR REÇELİ









Nar Reçeli'nin Malzeme Listesi;


1- 2 adet ekşi nar
2- 1 su bardağı toz şeker
3- Bir çay bardağı su
4- Birkaç damla limon suyu


Nar Reçeli'nin Yapılışı;


Pazardan aldığım narlar ekşi çıkınca kalan iki narı reçel yapmanın
uygun olacağını düşündüm... 

Narları bir tencerenin içine ayıkladım, zedelemeden taneledim... 
üzerine toz şekeri ve suyu ilave ederek ilk önce bir kaynattım...
İlk kaynama aşamasında hemen su saldı ve keşke su koymasaydım bile
dedim...

Ancak altını kıstım ve çok ağır bir şekilde bir saat kadar kaynattım...
Bu arada suyu azaldı ama yine de tam istediğim kıvama gelmedi diye
düşündüm... İçine bir kaç damla limon suyu ilave ettim çok az daha
kaynadıktan sonra altını kapattım... Ve soğumaya bıraktım...

Soğuduktan sonra koyulaşarak kıvama geliyor... Yani sulu olması 
sizi rahatsız etmesin... Diğer reçeller gibi değil kendiliğinden
koyulaşıyor...

Narın çekirdeklerini ben genelde yiyemem suyunu sıkıp içmeyi tercih
ederim ama reçelde narın çekirdeklerini hiç zorlanmadan
yiyebiliyorum... Reçel olma aşamasında çekirdekleri de sanki kaynadıkça
yumuşuyor...

Ancak nar reçelini kaynatırken bütün özellik narın dağılmaması nar
erir de çekirdekleri kalırsa işte o zaman kötü bir görüntü alıyor...
Bunun için bütün özellik çok ama çok hafif bir ateşte ağır ağır
kaynaması...

Kandaki şeker seviyesini dengeleyerek şeker hastalarına iyi gelen
narın faydaları saymakla bitmemektedir... Özellikle salatalarda
nar ekşisi kullanmanın ve sabahları aç karnına bir kışık nar ekşisi
tüketmenin de şekeri düşürdüğü bilinmektedir... 

Sağlık dolu günlerde tüketmeniz dileği ile... 


Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder