Bu Blogda Ara

25 Aralık 2014 Perşembe

YEŞİL DOMATES REÇELİ









Yeşil Domates Reçeli'nin Malzeme Listesi;


1- 2 Kilo yeşil domates
2- 1,750 gr. Toz Şeker
3- 1 portakal  (hem kabuğunun rendesi, hem suyu)
4- Yarım Limon (hem kabuğunun rendesi, hem suyu)
5- 2 adet çubuk tarçın
6- 15 adet karanfil
7- 1 tatlı kaşığı (tepeleme) toz zencefil


Yeşil Domates Reçeli'nin Yapılışı;


Benim yeşil domates reçeli ile maceram turşu kurduktan sonra artan 
yeşil domatesleri ne yapacağım elimde kaldı endişesi ile başladı...
Turşu kuracağım kavanozum kalmamış ve çocuklar da yeter artık 
turşu kurma deyince yıllar önce babaannemin yaptığı reçeller geldi
aklıma ve ondan sonra yapmaya karar verdim... Babaannem yıllar önce
rahmetli olmuş ve soracağım kimse de kalmamıştı... Hatırımda kaldığı
kadarı ile yaptım ve çok da başarılı oldu... İlk önce ikram ettiğim
kişiler domates reçeli olduğuna pek inanamadılar... Tadınca da çok
beğendiler... İşte tarifim;

İlk olarak domateslerimi yıkıyor ve kuruluyoruz... Sonra salata yapar
gibi ufak ufak doğruyoruz... Tamamını doğradıktan sonra üzerine
şekerini döküp tencereyi bir kenarda dinlendiriyoruz... Ben yaklaşık
beş altı saat kadar dinlendirdim... Kendi kendine sulanıyor...

Sonra ocağın üzerine koyup kaynatmaya başladım ilk kaynamaya 
başlayınca altını kıstım ve bir portakalın kabuğu ile yarım limonun
kabuğunu rendeleyip içine ilave ettim. Kısık ateşte uzunca bir 
süre kaynadı yavaş yavaş suyunu çekmeye başlayınca bir portakalın
suyunu ve yarım limon suyunu tencereye ilave ettim... 

Reçel tekrar sulandı kaynatmaya devam ettim İnmesine yakın iki adet
çubuk tarçın ile karanfilleri ve toz zencefili ilave ettim çok az
daha kaynadıktan sonra altını kapattım... Tencerenin kapağını
da üstüne kapattım ve kendi halinde soğumaya bıraktım...

Ertesi gün soğuyunca tencerenin kapağını açtım, çubuk tarçınları
içinden çıkarttım ve kavanozlara doldurdum...

Orta boy üç kavanoz reçel oldu... 

Aroması çok değişik yiyenlerin lezzetine doyamadığı ve tarifini 
mutlaka istediği bir reçel olması beni daha da mutlu etti...

Yıllar sonra ben de ilk defa yeşil domatesten reçel yaptım ve 
eski küçüklük günlerime döndüm... 

Denemenizi öneririm... Beğeneceksiniz...

Şimdiden yapanların ellerine sağlık...

Afiyetle... 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder