Bu Blogda Ara

27 Mart 2014 Perşembe

NOHUT PİLAKİ




Nohut Pilaki'nin Malzeme Listesi;


1- 2 Su bardağı Haşlanmış Nohut
2- 1 adet irice soğan
3- 2 adet orta boy patates
4- 2 adet orta boy havuç
5- 1 baş sarımsak
6- 2 adet çarliston biber
7- 2 adet orta boy kapri biber
8- 1 yemek kaşığı salça
9- 4 adet orta boy domates
10- 1 çay bardağı zeytinyağı
11- 2 adet kesme şeker
12- Tuz
13- Maydanoz (üzerine)
14- Limon suyu (arzuya göre)


Nohut Pilaki'nin Yapılışı;

Soğanları ve biberleri ufak ufak yemeklik doğrayarak bir tencereye alıyoruz.
üzerine havuçları doğrayarak ilave ediyoruz hepsinin üzerine zeytinyağını ilave
ederek kavurma işlemine başlıyoruz...

Çok az kavrulmaya başlayınca salçasını ve domateslerini ilave edip, küp küp
doğradığımız patatesleri ve suyunu ilave ediyoruz.

En son haşlanmış nohutları, ayıklanmış sarımsakları, tuzunu ve şekeri ilave 
edip, suyunu ayarlayıp pişmeye bırakıyoruz...

Nohutlar daha önceden haşlanmış olduğu için, patateslerin pişmesini esas
alıyoruz ve patatesler pişince altını kapatıyoruz... 

Tabağa aldığımız pilakimizi maydanoz ile süsleyip, limon suyu ilavesiyle
servis yapıyoruz...

Derin dondurucuda her zaman haşlanmış nohut, fasulye vs. beklettiğim için
bu tür yemeklerde hep haşlanmış olarak ölçü veriyorum... 

Bir de bu senenin sonu derin dondurucuyu artık yenilemek gerekiyor... 
Ben de aklıma geldi bitireyim dedim... onun için yaptım ... çok da güzel oldu, 
bir de Antalya domatesi kullandım... 

Artık salça yerine bol domatesli yapılan yemekler başladı, ne güzel yemek tarzımız 
bile değişiyor, değişen mevsimlerle birlikte...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder