Bu Blogda Ara

19 Aralık 2013 Perşembe

KOLAY ÇİĞKÖFTE (Et çiğ diye çiğköfte yemek istemeyenler için)




 




Kolay Çiğköfke'nin Malzeme Listesi;


1- 2 su bardağı köftelik bulgur
2- 2 adet orta boy haşlanmış patates
3- Yeterince sıvı yağ (özellikle zeytinyağı)
4- 2 yemek kaşığı biber salçası
5- 1 yemek kaşığı domates salçası
6- Yarım demet maydanoz
7- 1 demet taze soğan
8- 1 limon (arzuya göre nar ekşisi)
9- 2-3 diş sarımsak
10- 1 soğan
11- Birer tatlı kaşığı (Kırmızı pul biber, isot, kimyon, sumak, tarçın)
12- Birer çay kaşığı (karabiber, köri, yenibahar)
13- İki çorba kaşığı toz nane
14- Tuz




Kolay Çiğköpte'nin Yapılışı;

İlk olarak patatesleri haşlayarak işe başlıyoruz. Patatesler haşlanırken,
köftelik bulgurumuzu derin bir kabın içine alıp, rendelediğimiz soğanı, limonu, 
yağını, havanda dövdüğümüz sarımsağı, salçalarını, limon suyu ve baharatlarını ilave
ediyoruz. Üzerine az biraz sıcak su gezdirip kapağını kapatıp şişmesini bekliyoruz.
(ama bu kısır gibi değil, fazla su koyarsanız kısır olur, az su koymaktaki neden
baharatların kokularının ve tadının bulgurun içine karışması için) Haşlanan patatesleri
sıcakken rendeleyip, bulgurun içine karıştırıyoruz. Elimizle biraz yoğurduktan sonra 
ben fazla yorulmamak için robottan geçiriyorum çok çabuk sakız kıvamına geliyor. 
En son olarak ince kıyılmış maydanoz ve taze soğanları içine ilave ediyoruz. 
Köftelerimizi taneleyip, marul yapraklarıyla servis yapıyoruz.

İlk önceleri içine bu kadar çok baharat koymuyordum. Ancak dışarda yediğim köftelerin
lezzetini de bir türlü tutturamıyordum. Bir gün marketten hazır bir çiğköfte paketi
aldım yaptım çok lezzetli oldu içine ne koyuyorlar da bu kadar lezzetli oluyor diye
paketi incelemeye aldım baktım benim hiç içine koymadığım baharatlar, sonra denedim
hakikaten güzel oldu, evde yapılmış olan katkısız ve acısını kendinize göre ayarlama
imkanınız var isteyene acılı, isteyene acısız...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder